tirsdag 9. november 2010

Oppbevaring av Distress Ink Refill

Jeg har sett ulike forslag på hvordan man kan oppbevare Distress Inken, og har nå forsøkt å finne en løsning på dette selv også. Det er jo så dumt å måtte kaste restene når man maler, eller at de ligger og flyter over i hverandre, eller det er fort gjort å søle det utover noe hvis man er litt uforsiktig.
Jeg tok meg en tur på Europris og kjøpte noen billige isbit-bokser (13 kr pr stk) som jeg har funnet ut at funker kjempefint til dette formålet:-D
Jeg har dermed en farge pr "hull". Det som er fint med denne boksen er dessuten at det følger med et lokk hvor det passer veldig godt med en papirlapp over hvert av hullene jeg har farge oppi. Jeg har dermed fargelagt denne papirlappen, slik at jeg har full oversikt over hva jeg har hvor. Jeg har også skrevet ned navnet på lappen, slik at jeg har navnene på dem i tillegg. Det er 12 hull i en slik boks, så det er jo plass til en del farger. Jeg kjøpte likesågodt 3 stk. Da har jeg to til rene farger, mens den siste kan jeg bruke til å blande farger i. Malingen tørker ikke ut i boksen siden det er lokk, dessuten slipper man støv og søl.
Jeg legger ved noen bilder, så skjønner dere lettere hva jeg mener.




1 kommentar: